01 Help Desk
Il servizio di Help Desk di Software Business è composto da un’equipe di consulenti esperti in ambito SAP, disponibili dal lunedì al venerdì, dalle 9:00 alle 18:00. In caso di necessità particolari è previsto anche un servizio in orario extra lavoro.
Advantages
Main advantages of the Help Desk:
- represents a central point of contact for all customers
- provides assistance for the use of SAP products and services
- provides technical assistance and general information on every aspect of the service
- allows the traceability of activities
- offers greater timeliness in receiving activities
- allows a classification of requests received based on priority
- makes it possible to check the progress of a request
- allows you to trace the person responsible in case of failure to take charge of the problem
- provides greater efficiency and effectiveness in solving problems
- it gives the opportunity to immediately receive information being always available to those in need
- measures the level of service offered to the customer
- allows the constant improvement of the service based on customer feedback

02 Application Management
The Application Management Service (AMS) provides operational support activities on the functional and process scope of the SAP ERP system. The Application Management Service is a modular service capable of covering corrective maintenance and small evolutionary maintenance of SAP applications. The service is normally offered through the use of a Competence Center which, operating directly from the customer and / or remotely from the offices, acts on the customer's applications.
Application Management Service Services:
- Identification and classification of errors
- Removal of malfunctions
- Maintenance on SAP modules implemented in the various environments
- Management of periodic operations of high technological content
- Application support for the installation of Hot Packages
- Application maintenance of safety profiles
- Management through SAP OSS service of malfunctions on standard SAP modules
- Management of the SAP transport system for the application of corrective solutions
- Customization of modules
- Insertion of new features
- Customizations on specific user requests
- Performance Improvement Analysis
- Analysis for quality improvement
- Adaptation of applications following legislative or organizational changes of the customer
Implementation of queries - Adaptation and realization of the printing forms

03 System Management
Software Business, forte della propria competenza soprattutto attraverso l’utilizzo delle più avanzate tecnologie, realizza progetti di integrazione di piattaforme tecnologiche differenti che necessitano di comunicare fra loro per creare un sistema informativo omogeneo. In questo modo Software Business aiuta i propri clienti ad ottimizzare le risorse esistenti e a garantire l’investimento IT perseguendo gli obiettivi di economicità, scalabilità, affidabilità e flessibilità.
The services offered include:
- Attività di progettazione, realizzazione e gestione delle soluzioni IT SAP innovative per la gestione dei processi di business aziendali
- Design and Implementation of the Infrastructure Server
- System Management and Operation
- Tuning and Optimization
- Migration and Upgrade
- Consolidation and Distribution Systems
- Security Management

04 WEB, E-COMMERCE E STRATEGIE DI MARKETING
The services offered include:
- Progettazione e creazione Siti Web
- Progettazione Siti E-Commerce
- Grafica aziendale
- Strategie Marketing

Progettazione e creazione siti web
Progettazione, sviluppo e realizzazione di siti internet su misura, siti statici e dinamici, responsive, con grafica esclusiva e personalizzata. Applicazioni web e plugin in diversi linguaggi di programmazione: HTML5/CSS3, PHP, ecc.
Progettazione siti e-commerce
Supportiamo le Aziende nella scelta della vendita on-line occupandoci dello sviluppo di piattaforme di e-commerce custom, completamente personalizzate, permettendo un’eventuale integrazione
Grafica aziendale
Fare branding significa affermare il proprio brand, differenziarsi ed essere riconoscibili, costruendo una solida Brand Identity o Identità Aziendale: l’insieme degli elementi grafico/comunicativi che determinano la percezione e la reputazione del brand da parte dei consumatori.
Strategie Marketing
Attraverso una fase preliminare di diagnosi della domanda e della concorrenza, analizziamo i bisogni e le esigenze degli attuali e dei potenziali clienti e a stabilire le azioni più opportune per soddisfarli, con reciproco vantaggio per i clienti e per l’impresa.